måndag 11 februari 2013

Vecka 7-8 7C

I No har vi precis påbörjat ett miljöarbete, där eleverna ska jobba med vatten som lösningsmedel, vatten i växter, i marken och i människokroppen.
Vi har labbat och gått igenom ord och begrepp. De hade ett läxförhör förra veckan som de ska få tillbaka i veckan. 
De jobbar i grupper och vi har infört litet spelkänsla över det hela för att göra det roligare och för att känna motivation hela tiden. Vad moroten är? Fråga dom! :-) Det handlar om att göra det man ska och att vara en schysst kompis och uppträda trevligt både mot klasskompisar och mig som lärare. De verkar tycka att det är kul och det tycker jag med, det är första gången jag prövar nåt liknande.
Grupparbetet ska snabbt vara klart, nämligen denna vecka! 

Här är länken till hur vi (jag och 7c) tänker oss att det ska fungera! Kommentera gärna!
Här finns Lpp med kunskapskrav för området som vi nu jobbat med ett tag.

Här lägger jag redovisningar med film om VATTEN! 
#Vatten i människokroppen 1.

I matematik jobbar vi nu med kapitel 4 och diagnos 4, många har hunnit göra den och fått den tillbaka. Vi ska repetera från och med onsdag och har prov på kapitel 4 nästa onsdag v.8. Uppmuntra dem att komma till mig på Skapa-tid om de har frågor.
Kapitlet handlar om algebra, dvs ekvationer och uttryck och jag måste säga att många i 7C utvecklas jättefint i ämnet, det känns skönt.

Alltså, prov i matematik nästa vecka + redovisningar av vattenmiljö-uppgiften. Sen tar vi SPORTLOV!

//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar